2014 m. kovo 10 d., pirmadienis

Prabangi kosmetika = vertinga kosmetika?

        Dažnos statistinės studentės kosmetikos krepšelis nepasižymi itin didele prabanga. Gal vienas kitas brangesnis lūpų blizgesys, brangesni šešėliai. Prabangos prekes sau gali leisti gerai uždirbančios moterys, kurios šventai tiki jų efektyvumu. Prisipažinkime, dažnai pamąstome, kad geriau viena brangesnė prekė, negu dvi pigesnės. Kodėl? Nes paprasčiausiai tikime, jog brangesnis daiktas yra geresnis. Šiame straipsnyje atskleisiu jums, kaip gi veikia tos prabangiosios kosmetikos priemonės. Jaunystę ir dekoratyvinę kosmetiką šį kartą palikime ramybėje. Ženkime į subrendusių moterų pasaulį.
      Su amžiumi moteris - kad ir kaip būtų gaila - ne jaunyn "eina". Pirmuosius senėjimo požymius mums išduoda raukšlelės. Negalima tiksliai nustatyti šio proceso pradžios, nes tai labai individualu. Genai, gyvenimo būdas ir saulė - štai didžiausi mūsų grožio priešai, lemiantys tuos nemaloniuosius pokyčius veide. Pastebėjusios pirmąsias raukšleles, savaime suprantama, skubame apsiginkluoti tam tikromis priemonėmis. Mums labai padeda reklamos televizijoje arba atsiverstas žurnalas. Juk reikia nuo kažko pradėti paieškas!
      Bet ar kada atkreipėte dėmesį į tektus, pristatančius produktą? Tai pirmasis slenkstis, ant kurio suklumpa moterys. Reklamose (o žurnaluose moterims jų iš tiesų netrūksta) itin dažnai naudojami specialūs žodžiai, kurie tarsi išreiškia produkto magiškumą. Iš tiesų mes jų visai nesuprantame, nes tai yra paprasčiausios šifruotės. Tačiau kad jūs žinotumėte, kokią nuostabią įtaką tai daro! Pateiksiu jums pavyzdį iš savo mėgstamo žurnalo. Reklama skamba šitaip: "Ieškodama amžinos grožio paslapties La Prairie pasiekė Šveicarijos Alpių viršūnes. Ten mokslininkai atrado tris, atrodytų, gležnus augalus, gebančius išlikti po krištoliniu ledu, sniegu ir negailestinga saule. Pasitelkus šiuos augalus sukurtas pažangus kompleksas Cellular Swiss Ice Crystal, padedantis odai pačiai apsisaugoti nuo ankstyvo senėjimo. Naujasis kremas ir sausasis aliejus Cellular Swiss Ice Crystal giliai drėkina ir maitina odą, ji tampa stangresnė, lygesnė, ilgiau atrodo jauna".
      Ar mes suprantame tuos keturis žodelius? Kokie tai augalai? Iš reklamos aišku, jog jie magiški ir dažniausiai to pakanka. Taigi, suklupusios ant šio slenksčio, einame pirkti to vienintelio kremo. Dabar pamirškime La Prairie ir pakalbėkime bendrai.
      Tikriausiai jūs esate ne pirmoji, pastebėjusi, jog kremai nuo raukšlių pakliūna į prabangumo sąvoką jau vien dėl savo kainos. Susitaikiusios su ta mintimi visgi nusiperkate tą beveik aukso vertės produktą ir tikitės iš jo nepaprasto stebuklo, kaip kad "rodė reklamoje" ar buvo "aprašyta žurnale". Štai čia aš ir turiu jus nuliūdinti. Praktika parodė, jog:
  • kremai nuo raukšlių didžiąja savo sudėčių dalimi praktiškai nesiskiria nuo jūsų įprastai naudojamų kremų;
  • beveik visi paprastieji (o tai reiškia pigesni) kremai galėtų pakliūti į produktų nuo raukšlių kategoriją, nes pagal jų aprašymus, šie taip pat lygina, stangrina ir naikina mažas raukšleles.
      Grįžkime prie to, kad visgi nežinote šių dalykų ir jau nusipirkote stebuklus darantį kremą. Atsidarote dangtelį ir pamatote nepaprastai lengvos, tiesiog puikios tekstūros gaminį. Produkto kaina verčia gamintojus gerai pagalvoti ir apie tekstūrą, kuri taip pat privalo atrodyti ne mažiau prabangi nei pats įpakavimas. Po pirmojo įspūdžio jūs bėgate lepinti savo veidą. Dažniausiai tokio tipo kremuose dominuoja silikoniniai (mineraliniai) aliejai. Jie, priešingai nei natūralūs, neįsigeria į odą, o lieka paviršiuje, taip sukurdami lygios ir švelnios odos įspūdį. Taip, teisingai, po dešimties minučių jūs iš tiesų sau atrodote jaunesnė, o jūsų oda - lygesnė. Tik žodis silikonas čia skamba nelabai patraukliai, bet jūs gi to nežinote! Jūs manote, jog veikia TAS ingridientas.
      Viskas baigiasi tuo, jog jūs tiesiog diena iš dienos alinate savo odą dažnai kenksmingais komponentais, kurie arba visiškai neįsigeria į odą ir kemša poras, arba prasiskverbia taip giliai, jog be vargo kaupiasi organizme ir jį paprasčiausiai nuodija. 
      Tam, kad pati tuo įsitikinčiau ir jus įtikinčiau, nusprendžiau pasirinkti produktą X, kurio kaina Lietuvoje yra 319LT už 50ml buteliuką. Produkto aprašyme pateikiami stulbinantys greičiai: jau po 7 dienų jūsų oda akivaizdžiai atjaunės. Taip pat paminima ir kažkokia ypatinga formulė.
      Taigi, šiame X kreme yra 30 komponentų:
  • vos 3 iš jų yra aktyvieji;
  • 11 sudaro dažikliai, kvapikliai ir konservantai kartu sudėjus;
  • 0 natūralių ingridientų;
  • beveik pačioje INCI pradžioje aptinkame Hydrogenated Polyisobutene, kuris man žinomas, kaip ingridientas, kemšantis poras. Jis taip pat trukdo kvėpuoti odai;
  • 8 komponentai priskiriami prie silikonų.
      Prisiminkime tai, jog kosmetikoje naudojami cheminiai ingridientai yra nepaprastai pigūs. Ar jūs norėtumėte mokėti už kremą 315Lt, jeigu jis beveik nieko vertas? Tokiais atvejais jūsų vyrai yra nepaprastai teisūs sakydami, jog "vėl nusipirkote nesąmonę".
      O pabaigai aš jums pasakysiu dar vieną svarbų dalyką, kuris tikiuosi sugriaus jūsų pasitikėjimą reklama ir plačiai atvers akis. Kažkada ir kažkur (to jums tiksliai nepasakysiu) buvo atliktas testas su moterimis. Kiekvienai jų buvo duodama po kremą ir čia pat vietoje papasakojama, koks jis įspūdingas (trumpai tariant, padaryta reklama), kaip greitai jos atjaunės. Po kurio laiko buvo atlikta apklausa, paprašant įvertinti savo odos būklę. Moterys teigė, jog iš tiesų pasijuto atjaunėjusios. O jeigu rimtai, joms buvo duotas paprasčiausias kremas, kuris buvo netgi ne nuo raukšlių.
      Taigi, mielos moterys, prieš patikint reklama, rekomenduoju paskaityti produkto sudėtį. Tarp natūralių/ekologiškų produktų taip pat galite rasti tokių, kurie skirti vyresnio amžiaus moterims. Šie produktai skiriasi nuo didžiųjų kosmetikos brandų bent jau tuo, jog yra veiksmingi. Gal kaina jų taip pat bus aukštesnė, tačiau jūs žinosite, jog taip yra dėl nepalyginamai brangesnės žaliavos, kuri negali būti lyginama su pigiais cheminiais komponentais.
*Teksto nuotrauka yra ne autorės nuosavybė
Laura

2 komentarai:

  1. Labai šaunus straipsniukas!
    Tiesa, merginos ir moterys neturėtų pamiršti, jog visada galima pasitikėti savimi - tepant pamėgtą kremuką reikia save įsivaizduoti šios priemonės dėka pasiekus tobulą rezultatą, žinoma, būtinas nerimasis iš kailio mintyse džiaugiantis tokia nuostabi priemone. Tik reikia nepatingėti "įdėti" pastangų, nes priešingu atveju nuo piktųjų raukšlių ir beformių paakių mūsų neišgelbės niekas. Kantrybės ir teigiamo nusiteikimo mums visoms!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Dėkoju :) tai viena įdomesnių temų ruošiant straipsnį ;) pačiai buvo nepaprastai įdomu sužinoti, kaip "veikia" tos reklamos ir ką mes iš tiesų gauname. O gauname didelį nieką :))

      Panaikinti